среда, 9. септембар 2015.

Kafa i trava


(UPOZORENJE! Tekst nema NIKAKVE veze sa nedavnim protestom u vezi legalizacije marihuane u medicinske svrhe. Hvala.)

Ne ta trava budibogsnama! Što odmah mislite na najgore? Da se mi vratimo na kolosek. Najpre, dobro jutro, kako ste spavali?


Umilna kafa je tu, cigareta opominje na svoje postojanje tankim tračkom dima, misli mene gone sve do vasione... Nisam siguran da li ste primetili ali promene godišnjih doba, napretkom tehnologije i civilizacije tj. pohlepe i marketinga, ne morate nužno pratiti putem kalendara, osmatranjem prirode i sličnim babskim metodama. Dovoljno je da pratite reklame za kozmetičke proizvode, a naročito ako pratite reklame za lekove. Antialergenti na proleće, za kijavicu na jesen, za kašalj na zimu, itd.

Lekovi

Bio sam u prilici jednom da slušam čoveka u razgovoru sa doktorom. To je bilo jedno divno, ma šta divno, poetsko i inspirativno glorifikovanje em obožavanje dotičnog dr-a i njegove nauke (sic) i lekova.

(Upozorenje, sledi digresija. Ne preporučuje se osobama mlađim od 18 godina.) Budući da sam mašinac imam tu falinku da volim da iznalazim prostija rešenja koja su funkcionalnija i efikasnija. Tako sam svojedobno malo proučavao medicine i naišao na interesantan statistički podatak. Po broju lečenih pacijenata na prvom mestu je kineska tradicionalna medicina, na drugom travarstvo, na trećem homeopatija. Po broju izlečenih pacijenata na prvom mestu je tradicionalna kineska medicina, na drugom homeopatija, itd. Ove, „naše“ zapadnocivilizacijske, alopatske medicine ima tek na začelju prvih 10! (Digresija završena. Osobe 18- otpušite oči.)

Pošto mene pundravac zeza da kažem i kada ne treba zinuti (da vrabac ne uleti u usta) pred zbunjenim pacijentom i manje zbunjenim dr-om izbacim sledeću odlučnu izjavu (kao onomad što Tito Staljinu rek’o „Ne“): „Ma neću da me trujete tim vašim hemijama“. Dr se umiljno ućuta, ali se pacijent uzjoguni ko Damjanov Zelenko. Pa sve kopitama na mene.

Beše tu svega i svačega. Drvlje, kamenje, koplja, razapinjanje na krst, bacanje atomske bombe. Ali kao što mi pundravac zeza da kažem, tako me je naučio i da ćutim i čekam trenutak za konta napad. Dakle, suptilno ćutim, slušam na ulazno uvo, ispuštam na izlazno. I kada Zelenko ispali argument: „pa i lekovi se prave od trava, jel’ tako doktore“ pundravac se upali.

Pundravac sa mitraljezom

Dragi moj Zelenko. Ti dnevno popiješ 15 komada svakakvih tableta. To mu dođe 5.475 godišnje. Pićeš ih do kraja života jer su ti dr-ovi rekli da tako mora jer si neizlečiv. Da kažemo da ćeš živeti još 15 godina. To je 82.125 komada. A vidiš li ovu lepu majušnu bolnicu koju opseda miljarduipo žena, muškaraca, dece, baba, deda, hipohondara? Zaračunaj tu još pola milijarde onih koji neće da se guraju sa ostalih milarduipo pa sami kupuju lekove. Saberi njihove komade i svoje komade koje izgutate. Znam. Nemoguća misija. Ali je cifra zaprefrapantna.

Onda dodaj sve ostale na svetu koji se tako kljukaju ko guske. Saberi i njih. Jednačina sa dve nepoznate i nepoznatim rezultatom. Ali rezultatom koji se meri sa minimum devet nula. Ili dvanaest? Enivej, kada tu pregolemastu zamišljenu cifru uspeš da vizualizuješ u svojoj glavi, probaj da samo shvatiš koliko je to megatona lekovitog bilja raznih vrsta, podvrsta, varijeteta. Onda na sve to sračunaj potrošene radne sate za sejanje, uzgoj i berbu pa pomnoži sa X dinarijusa, eura, paganskih dolara, funti...

Znam da si zbunjen kao magare koda se zaglavi. To mi je i bio cilj, na kraju krajeva. Nisi ti kriv što ja ne rešavam ukrštenice nego mi je pundravac mind game. Spustim ja loptu: „Naravno, ti to nisi mogao da znaš. Ni ja ne znam mnogo toga. Itd.“ Pocrvenuli Zelenko se odpusti od zida za streljanje i rastadosmo se kano ljudi.

Advertajzing i ONA trava

Kol’ko se sećam, masovna povika „drž’te lopova“ o farmaceutskoj mafiji je počela tamo negde oko „Svinjskog gripa“ kada smo mogli svi da pomremo ali nismo jer Bogu hvala, cela priča oko gripa ispade moša. A da je mafija, mafija je. Tebra oni tuku legalno end ilegalno toliku kintu da ti otpadne skalp. Mere čiji je duži sa trgovcima oružjem, drogom, krvavim dijamantima.

Dopustite mi da vas ugušim samo jednim primerom. Preko sedam gora i sedam mora, pre stotine i stotine godina, u jednoj brdovitoj i nebrdovitoj zemlji na krvavom Balkanu, predanje kaže da su ljudi zbog bolova uzimali Ka**tin (neću da ih reklamiram). Kada se vratimo sa tog tripa prostornog i vremenskog na isti krvavi Balkan u vreme sadašnje, šta možemo zaključiti? Ne ti Perice, ti uvek nešto bezobrazno. Ehlem, možemo zaključiti da su se:
a: bolovi izdefinisali ko bilder u teretani,
b: mi postali drogirani zombiji koji gutaju sve što vide.

Bolovi su bolovi od kad je sveta i va vjek vjekova, ergo postali smo drogirani konzumenti, ovisni o svemu što nam advertajzing nudi. A u ovom, samo ovom mizernom i randomskom, primeru nudi: Ka**tin forte, Ka**tin kold, Ka**tin menstrual, Ka**etin kold plus (sa prirodnim - prc- vitaminom C), Ka**tin kold maks... Aman, zaman i neman!

Lepo kaže jedan moj prijatelj koji se bavi advertajzingom: „Znaš, u suštini, marketing je umešnost da nateraš čoveka da da novac za nešto što mu ne treba“. Ne’am pojma o tim stvarima, ali mu verujem.

Suma sumarum

Dragi moji, ne verujte svemu što vam se servira. Preispitujte, istražujte, proveravajte, informišite se. Nemojte biti drogirani zombiji. Nije stvar u novcu. On i jeste za trošenje. Stvar je u tome kako percipirate. Nemojte biti Zelenko, Šturm ili Zvezdan pa da vas ja ili neko drugi zaglavljuje.

Kafa ispijena, gasim cigaretu. U zdravlje i pamet u glavu.

3 коментара:

Svi komentari podležu moderiranju. Zato ako se Vaš komentar ne pojavi odmah, nemojte paničiti. Polako se zaputite ka izlazima za slučaj opasnosti ili sačekajte do 24h. Neprimereni komentari neće biti objavljivani. Zabranjeno je svako vređanje, govor mržnje, politički motivisani komentari, omalovažavanje bilo koga po ekonomskoj, rasnoj, nacionalnoj, religijskoj, starosnoj osnovi. Sadržaj bloga je zabavnog karaktera pa Vas molimo da i svoje komentare zadržite u tim okvirima. Hvala.